FIAT Ajalugu


 

1899

Rühm Torino ärimehi ja professionaale ühendab jõud, et ellu viia ühine unistus: Itaalia autotehas, mis võiks pakkuda "demokraatlikku mobiilsust". 11. juulil 1899 asutati Torinos Fiati ettevõte Fabbrica Italiana Automobili Torino (Itaalia autoettevõte Torino). Samal aastal alustati ametlikult tootmist kõigi aegade esimese Fiati kaubamärgiga auto Fiat 3½ HP väljalaskmisega.

 


 

1903

1903. aastal olid ettevõtte tulemused vaatamata poolkäsitöölisele tootmisliinile piisavalt head, et tõsta aktsiakapital 800 000 liirini, mis oli tolle aja kohta üsna märkimisväärne näitaja.
1902. aastal tegevjuhiks nimetatud Agnelli otsustas koos teiste juhtidega Torinos asuva tootmisettevõtte börsile viia.

 


 

1910

1910. aastal täiustas Fiat oma pakkumist Fiati “Tipo” turuletoomisega.
Standardsete komponentide kasutamine võimaldas kulusid ja tootmist ratsionaliseerida, luues auto, mis oli ühtaegu töökindel ja kõigile kättesaadav.
Need omadused muutsid Fiat Tipo nii edukaks, et aastate jooksul toodeti regulaarselt auto uuendatud versioone, 1–6, mootori töömahu järgi.

 


 

1911

Fiati 8 ja 12 hj astuvad oma esimesele spordivõistlusele. Ettevõte mõistis juba varakult, kui oluline on kasutada motosporti uute tehnoloogiate etalonina, enne kui neid tootmisliinil rakendas. 1911. aastal võitis Fiat S61 Ameerika Grand Prix, 1924. aastal loodi aga kiire Fiat SB4 Eldridge. was created.

 


 

1912

Fiat “Zero”, tuntud ka kui Fiat 12/15 HP, oli utilitaarse Fiati autode valiku eelkäija.
Pilkupüüdva kere all, mis oli disainitud väga noore Pininfarina abiga, oli autol väga lihtne, vastupidav ja töökindel mehaaniline struktuur ning Torpedo versioonis pakuti seda vaid 8000 liiri eest, mis on tõeline mugavusrekord. ajad.
Kvaliteet, stiil ja juurdepääsetavus on selle edu põhjused, mille tõttu tootis Fiat ainuüksi aastatel 1912–1915 üle 2000 näite.

 


 

1916

Aasta, mil algas Lingotto tehase ehitamine. Giacomo Mattè Trucco kujundatud see kehastas Itaalia ambitsioonikat innovatsiooni ja industrialiseerimise soovi ning oli sel ajal Euroopa tööstusarhitektuuri üks olulisemaid näiteid. Tehas avati 22. mail 1923 Itaalia kuninga Victor Emmanuel III juuresolekul.

 


 

1932

Aprillis toimunud Milano autonäitusel esmakordselt eksponeeritud Fiat 508 Balilla, oma aja revolutsiooniline sõiduk, oli kohe edukas. Esimene Balilla oli neljakohaline puidust ja rauast kerega sedaan, mis suutis sõita kuni 80 km/h ja maksis vaid 10 800 liiri. See oli üks Itaalia populaarsemaid autosid, mida armastasid nii inimesed kui ka ajakirjandus.

 


 

1936

1936. aastal sündis Fiat 500 A Topolino (sõna otseses mõttes "väike hiir" ja Disney Miki Hiire itaaliapärane nimi). Tol ajal oli see maailma väikseim masstoodanguna toodetud auto. Seda peeti ökonoomsete autode sektori esiisaks ja toodeti reageerimaks majanduskriisile, mis tabas Itaaliat kohe pärast II maailmasõja algust. Selle väiksuse ja kuju tõttu nimetati see sobivaks "Topolino".

 


 

1939

Mirafiori pole mitte ainult Fiati tööstuslik peakorter Torinos, vaid ka vanim tehas Euroopas, mis veel tootmises on. See avati 15. mail 1939, et suurendada väiksema võimsusega mootoritega mudelite tootmist, mis võiksid pakkuda kõigile taskukohase hinnaga mobiilsust. Teise maailmasõja lõppedes hoogustus tehase autotootmine 500 A teise seeria turuletoomisega ja Fiat 1100 tootmisliinide ümberpaigutamisega.

 


 

1947

Fiat 1100 S oli haruldane juveel, seda toodeti vaid paarsada eksemplari. Investeeringud sellesse sportlikku ja selle keeruka mehaanilise töövõimega salongi ei tasunud end aeglaselt ära. 1947. aasta 1000 Miglial saavutasid neli 1000 S "Berlinettat" kõik järjekorras esimese kümne koha sees; viies, kuues, seitsmes ja üheksas koht. Ometi polnud võidusõiduedud ainsad, mis jälge jätsid, eksimatu koonujoon tegi auto kuulsaks üle maailma.

 


 

1948

1948. aastal tutvustas ettevõte 500 B "Giardinierat", mis on üks esimesi suures mahus ehitatud universaale. Sellel olid ainulaadsed ja luksuslikud tuhast ja masoniidist valmistatud küljeribad. Mõiste "Giardiniera" sai inspiratsiooni nende kärude nimest, mida aednikud kasutasid oma kauba vedamiseks. Kuigi seda oli toodetud vaid veidi üle aasta, oli toodetud juba üle 21 000 mudeli.

 


 

1951

Puhtalt põllumajanduslikus kontekstis kasutatav Fiat Campagnola oli suuremahuline tootmisliin, mis sai alguse 1951. aastal. Piki- ja põikiosadega terasraamiga varustatud auto oli oma aja kohta uuenduslik ja kirjutas ühe olulisema lehekülje. sõjajärgses autoajaloos, läbides Aafrika lõunast põhja 11 päeva ja 4 tunniga.

 


 

1952

1952. aastal elavnes uue Fiat 8V kuvand sportlikuma veetlusega. Sõltumatu vedrustuse ja klaaskiust kerega autol oli üleni Itaalia hing. Fiat 8V oli ainulaadse ja elegantse disainiga ning selle loomisel kasutati tehnilist panust sellistele ikoonidele nagu Ghia, Bertone, Zagato, Vignale ja Farina. Ka Ameerikale andis auto oma kaheksasilindrilise V-kujulise arhitektuuri tõttu noogu.

 


 

1953

Sünnib täiesti uus auto. 1953. aastal turule lastud mudelid 1100/103 Type A ja Type B iseloomustasid nende kaasaegset 4-ukselist konstruktsiooni, kolme kastiga disaini ja kandevõimet. Samal aastal lõpetas Fiat 1100 E oma esimese ühe juhiga maailmaturnee.

 


 

1955

Ameerika stiilis 2-ukseline, 2-kohaline Spider, mis on loodud ka eravõistlustel osalejate vajaduste rahuldamiseks, Fiat 1100 TV Trasformabile toodi turule 1955. aastal, et tagada suurepärane jõudlus, kiirus ja täpsus tervitaksid selle käitlejaid. Kõik 571 toodetud ühikut olid varustatud täiustatud mootori ja sõltumatu vedrustusega ees koos stabilisaatorvardaga.

 


 

1956

Fiat 600 Multipla on sündinud ja see on esimene MPV, mis eales toodetud. Kerge, kiire ja äärmiselt rafineeritud joontega auto sai kiiresti suureks eduks. See lihtne pereauto muutis oma tugevuseks funktsionaalsuse, võimaldades sellega vedada nelja kuni kuut inimest või ümber ehitada kahekohaliseks taksoversiooniks.

 


 

1957

Uus 500 oli revolutsioonilise 500 Topolino edasiarendus, mis oli loodud vastama vajadusele nii säästliku kui ka praktilise auto järele. Uus 500 oli auto, mis võttis vastu tehnoloogilise väljakutse vähendada iga komponendi suurust, säilitades samas oma noore, ajatu ja ikoonilise vaimu.

 


 

1966

Fiat 124 oli nüüd saadaval ka pereversioonina ja välja tuleb Pininfarina Sport Spider. Debüüdi tegi ka Dino Spider, kuid uudised sellega ei piirdunud: Fiat sõlmib seejärel NSV Liiduga lepingu Volga jõe äärse väikelinna Togliattigradi ehitamiseks, mis muudetakse tõeliseks autotootmislinnaks.

 


 

1967

Tootmine algas Rivalta tehases 850 Coupé ja 124 Spider väljalaskmisega. Fiat astus ühe oma olulisema sammu tootmise ja rakendustehnoloogiate vallas, võttes kasutusele Robogate. Automaatne tootmistehas, mis kombineeris erinevaid tehnoloogiaid, andis Robogate'ist välja ikoonilised mudelid, nagu Ritmo, Uno ja Tipo.

 


 

1968

Uus 1968. aasta linnatakso Fiat 850, mis oli mõeldud linnaliikluseks suurlinnades, oli kujundatud ametliku ja funktsionaalse välimusega. Autol oli avar interjöör ja vähendatud välismõõtmed, et tagada lihtne juhitavus. Oma raadiotransiiveri lisamisega oli auto tehniline varustus selle aja kohta tõeliselt tähelepanuväärne.

 


 

1971

850 pärija Fiat 127 kujutas endast tõelist revolutsiooni autotööstuses tänu põikisuunalisele esimootorile, McPhersoni vedrustustele ees ja omavahel ühendatud taga. Rohkem ruumi, rohkem mugavust ning tänu parendatud stabiilsusele, pidurdusvõimele ja teelpüsivusvõimele – rohkem turvalisust. Ikooniline auto kõigile, kes elasid 1970. aastatel.

 


 

1972

Fiat 126 tootmise algus. See mudel oli Fiat Nuova 500 edasiarendus, kuid esitles täielikult ümberkujundatud 4-istmelist kere, 594cc mootorit, mis suurendas oluliselt jõudlust, ja sünkroniseeritud käigukasti kasutuselevõttu.

 


 

1978

Futuristliku disainiga hõlpsasti äratuntav Fiat Ritmo, mida Ühendkuningriigis tunti Strada nime all, oli üks edukamaid Fiati mudeleid, mis eales toodetud. Saadaval nii 3- kui 5-ukselise peresuuruses luukpärana, selle nurgelised jooned tagasid, et Ritmo oli Euroopa teedel omanäoline vaatamisväärsus.

 


 

1980

Ikooniline Panda on välja antud kahes versioonis: 30 126 mootoriga ja 45 127 mootoriga. Fiat Panda 30-st sai peagi Itaalia üks armastatumaid linnaautosid, mis on kuulus eelkõige oma robustsuse ja funktsionaalsuse poolest.

 


 

1983

Canaverali neemel esitleti Punto eelkäijat Fiat Unot. See revolutsioon väikeautode maailmas oli tohutu ja kohene edu, võitis 1984. aastal Aasta Auto tiitli, kehastades igaveseks populaarse ja kõigile sobiva auto kontseptsiooni.

 


 

1988

Sündis 5-kohaline kahe kastiga disain Fiat Tipo, mis on loodud siseruumi maksimaalselt ära kasutama. Uuendusliku projekti tulemusel töötati Tipo välja, et saavutada kõrge jõudluse, mugavuse ja ohutuse tase ning see kehastas täielikult uuenduslikkuse kontseptsiooni küpse välimusega.

 


 

1990

Oma debüüdi tegi Panda Elettra, Panda saastevaba versioon. 750 Fire põhjal võiks see sõita kuni 100 km, maksimaalne kiirus 70 km tunnis. Elettra oli varustatud väikese põletiga, mis võis kütte käivitada, säästes seega aku kasutusaega, samas kui käigukast toetus neljakäigulisele käigukastile.

 


 

1993

Sünnivad uus Fiat Punto ja Punto Cabrio. 1993. aastal Frankfurdi autonäitusel esitletud Fiat Punto oli esmaklassiline tarbesõiduk ja ühtlasi üks Fiati suurimaid õnnestumisi. Punto Cabrio, selle suurepärase itaalia klassiku kabriolettversioon, paistis silma ka oma 60 hj või 88 hj bensiinimootori poolest.

 


 

1994

Disainitud Andreas Zapatinase poolt, kes tuli välja ainulaadse ideega kapotist alguse saanud ja justkui sõitjateruumi tungivat liinist, sündis sel aastal 1,8 mootoriga Fiat Barchetta. Auto oli märgatav edu, esitledes end ökonoomse, kuid töökindla Spiderina.

 


 

2007

Uus Fiat 500 tuleb turule. See neljarattaline ikoon on taas teedel täiesti uues versioonis. Selle kompaktsetele mõõtmetele lisatud uus mugavuse tase oli uus 500 määratud jätma oma jälje.

 


 

2012

Fiat 500L esitletakse esimest korda. Stiililisest vaatenurgast meenutas see kahte erinevat, kuid äratuntavat disainifilosoofiat, mis esitleti 1957. aasta Fiat 500 ja 1956. aasta Fiat Multipla sulandumisena. Avar sõitjateruum sai tänu libisevale istmele ka mitmekülgsust.

 


 

2014

Fiat 500X esitletakse linnamaasturina, millel on tugev seos stiiliga. Samal aastal ühinevad kaks autokontserni Fiat ja Chrysler, luues FCA: Fiat Chrysler Automobiles.

 


 

2019

Fiat tähistab oma esimest 120. aastapäeva erilise autode seeriaga: uus 500 perekond on 120. Genfi rahvusvahelisel autonäitusel esitletud sari on valmis pidutsema oma kahevärvilise Tuxedo viimistlusega ja eksklusiivse koostööga Apple Musicuga.

 


 

Töölaua versioon